keskiviikko 21. lokakuuta 2009

Rannikkovartioston johtaja tiedottaa

Kesä on jo kaukana takana, joten tässä raportti kuluneen kesän tapahtumista

Mun lauma oli vuokrannu mökin jostain Kaari.. Kauha.. Kaavilta? ja tällä kertaa mäkin pääsin mukaan!
Älkää kysykö missä se on, mä nukuin melkein koko matkan takapenkillä.
Pääsin tosin jollain huoltoasemalla jättämään toisille matkakoirille pikaviestit ja juomaan.

Perille päästyämme yritin tietysti haistella paikkoja, että mihinkäs mut on tällä kertaa tuotu, mut en meinannu millään päästä, ku olin remmissä!
Onneks mökin edusta oli sen verran vaikee kulkusta maastoa, et jossain vaihees pääsin vapaaks, ettekä varmaa arvaa mihin menin? No, uimaan tietysti!
Laituri oli siinä niin houkuttelevasti lähellä, vaan muutaman juoksuaskeleen päässä, kuvitelkaa!

Ihmettelette varmaan tota mun titteliä..
Sain sen siitä että, katsoin parhaimmaksi huolehtia lauman turvallisuudesta kun naapurimökeistä kuului vierasta kieltä ja vastarannalta omituista mölinää, joka lauman mukaan kuului lehmä-nimisestä otuksesta.
Vahtimiseni oli sen verran tehokasta ja tapahtui pääosin laiturilta käsin, että laumanjohto nimitti minut rannikkovartioston johtajaksi.

1 kommentti:

Reeti kirjoitti...

Vai oot sä ollu mökkeilemässä, no ilmankos sua silloin kesällä yhteen aikaan ei näkyny. Et sitt mulle kertonu mihin oot menossa. Tai et sä vissiin ihan varmasti itekään tienny :)
Rannikkovartioston johtaja, hmm... mä en tota ymmärrä, enkä tommosii laitureitakaan. Ainaski se näyttää siltä, että se on aika vaarallinen paikka, ainaski kisuloille =D Mä en vaan haluis uimaan, hrrrr hui!
Mä oon kans kuullu jostain lehmistä mutten mä tiedä mimmosii ne on tai mimmosta ääntä pitää. Onneks. Meinaan jos ne suakin häiritsi, varmalla häiritsis muakin :)
Mut kivaa joulun odotusta, tavataan aidalla!